eu si mama

in fata ta , Doamne, ,vom sta drepti in veacul veacurilor …citeva imagini miscatoare , insufletite, eterne..eu si mama ..intr-o dupa amiaza eterna de vara ..pe dormeza din dormitor..dormitor situat in blocul de militari..cu fereastra spre umbra salcimilor batrini ..spre est..spre cotetele gainilor… .Tu, MAMA mea, ma acoperi in concavitatea moale , rosie , calda , a trupului tau si-mi zici Tatal nostru , de deochi ,mingiindu-ma  usor.. pe cap .. trupul tau .. o bolta instelata , bolta cereasca de carne blinda .. carne de mama … peste spatele meu arcuit de frica ..nasturii de plastic ai capotului de pinza inflorata stralucesc stele

Si o a doua imagine… mama in costumul taior de tergal gri petrol .. sau bleumarin …cu geanta de rips gri la incheietura miinii drepte flexate in unghi ascutit ..cealalta dreapta ,lejer pe linga corp ..cu manusile negre de plasa …cu ochelarii fluture oglinda ..cu parul cret permanent..cu pantofii negrii cu talpa de pluta.pe bordura care margineste trotuarul spre spatiul verde din fata liceului „AToma”.. stind cumva pe virfuri .. intr-un echilibru instabil .. am uitat ..in mina stinga tine in jos doua betigase de brad care au lipite steagurile urss si rpr si o lalea de sirma si burete ,rosie … desi izolata , ea nu este singura ..pentru ca eu o vad din cind in cind dinspre bordura pe care eu am sarit-o si sar ca un calut pe soseaua de piatra cubica .. printre oamenii din  spatele meu … oameni in camasi albe, cu mineci suflecate , care striga uneori intr-o limba necunoascuta si alteori URAAA , URAAAA PACEEEE ..si flutura steaguri unduioase rosii de voal incurcindu-le in platani …  ..ea nu striga ..nu ride.. nu zimbeste.. sta si se uita ..la ei..la mine ..si in oglinda ochelarilor fluturi de la ochii ei defileaza la nesfirsit , unul dupa altul , tancuri rusesti , tunuri rusesti , rachete rusesti , tractoare cu senile rusesti pe care eu , aproape le ating cu virful steguletului tricolor AH … SI STIU  … DOAMNE ..SCENELE ASTEA SE DEAPANA LA INFINIT UNDEVA  .. IN UNIVERS .. IMAGINILE ASTEA SINT MAI PUTERNICE CHIAR DECIT TINE , DOAMNE…SINT DINCOLO DE TINE…

Lasă un comentariu